בדיון חסוי: גלנט התייחס לפגיעה בכשירות צה"ל

שלמה ריזל No Comments on בדיון חסוי: גלנט התייחס לפגיעה בכשירות צה"ל

שר הביטחון לוועדת החוץ והביטחון: צה"ל כשיר למשימותיו. הפגיעה מתוחמת, אך יש אפשרות לפגיעה בכשירות בטווח הארוך

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
15:15
30.04.24
ידידיה מאיר No Comments on להמשיך למרות האכזבה: אמא מאיר על היום ש'בין לבין'

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ יולי אדלשטיין קיימה היום (שני) דיון מדיני-ביטחוני חסוי, בבסיס הקריה בת"א, בהשתתפות שר הביטחון, ח"כ יואב גלנט ונציגי צה"ל: ראש אגף המבצעים, אלוף עודד בסיוק, ממלא מקום ראש חטיבת תכנון, תת-אלוף יאיר נתנס, ראש חטיבת מחקר, תת-אלוף ע׳ וראש מטה אגף כוח אדם, תת-אלוף יורם כנפו.

הדיון התמקד בסקירה אזורית ובכשירות ומוכנות צה"ל לביצוע משימותיו בשגרה ובחירום.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, אמר בפתח הדיון כי: "בניגוד לכל מיני פרסומים שראיתי בתקשורת על כך שאנחנו לא מכנסים את הוועדה – הוועדה שמעה את דברי הרמטכ"ל גם בדיון הפתוח וגם בדיון הסגור שהתקיים בנושא כשירות ומוכנות צה"ל בוועדה. כעת נשמע את סקירת שר הביטחון ונתרשם כוועדה ממה שקורה בשטח ואני סמוך ובטוח שנמשיך את הפיקוח, כפי שנדרש מאיתנו כדי לעזור לצה"ל ולכוחות הביטחון להיות כשירים ומוכנים ולאזרחי ישראל להיות שקטים".

שר הביטחון יואב גלנט סקר את הזירות השונות מולם פועלים צה"ל ומערכת הביטחון. השר אמר כי אוייבי ישראל מנתחים ולומדים את האירועים הפנימיים בישראל וסוברים, בטעות, כי יש להם אפשרות לנצל את מה שהם תופסים כחולשה של מדינת ישראל.

השר התייחס בהרחבה לכשירות ולכידות צה"ל ואמר כי צה"ל כשיר לביצוע משימותיו. "הפגיעה בכשירות היא מתוחמת, אבל יש אפשרות לפגיעה בכשירות בטווח הארוך. מרכיבים רבים של החוסן הלאומי נמצאים במצב של שינוי לא חיובי, והפגיעה בחוסן הלאומי יכולה להביא לפגיעה בביטחון הלאומי".

בכירים בצה"ל אמרו בדיון הסגור בוועדת חוץ וביטחון, כי "אויבי ישראל, בדגש על איראן וחיזבאללה, עוקבים מקרוב אחר המשבר הפנימי בישראל שהוביל להתפוררות ציבורית רחבה ולפגיעה בצה"ל". לדבריהם, "אויבינו בוחנים אפשרות לשעת כושר נכונה ליזום מתקפה על
ישראל מכיוונים שונים".



0 תגובות